Curriculumul nostru
Royal School este o școală internațională Cambridge și a fost acreditată de către Cambridge Assessment International Examinations (CAIE).
CAIE este cel mai mare furnizor neguvernamental de examene și calificări din lume. A face parte din grupul CAIE înseamnă că noi, la Royal School, avem acces la cele mai bune resurse și formare profesională pentru ciclurile de învățământ primar, secundar și liceal disponibile la momentul actual, oriunde în lume. Deci, ce înseamnă acest lucru pentru dvs. și pentru copilul/copiii dvs.? În încercarea de a face acest lucru cât mai ușor de înțeles, după etapa grădiniței și a clasei pregătitoare (Reception class) următoarele patru secțiuni reprezintă etapele și detaliile din cadrul programului Cambridge: Primar (5-11 ani), Secundar 1 (11-14 ani), Secundar 2 (14-16 ani) și liceal (16-19 ani).
Early Years Foundation Stage (EYFS) reprezintă Etapa grupei de la Grădiniță și clasa Reception (3-5 ani)
Royal School EYFS urmează un model adaptat al Curriculum-ului național al Angliei (NC). Elevii vor explora cele șapte obiective de învățare timpurie ale EYFS într-un mediu cald, grijuliu și fericit, oferindu-le cel mai bun început pentru cariera lor academică și de dezvoltare.
Curriculum primar, Anii Y1-Y6 (vârsta: 5-11 ani, ciclul de studiu KS1,2)
Curriculum-ul Royal School primar cuprinde anii de studiu Y1-Y6 și este o combinație a Curriculumului Național al Angliei și al Cambridge Primary. La Royal School, elevii studiază limba engleză ca primă limbă (limbă maternă), matematică și științe, precum și artă și design, informatică, limbi străine (începând cu KS 2), geografie, istorie, muzică, dramă și educație fizică.
La sfârșitul anului Y6, toți elevii noștri vor susține examenele Cambridge Checkpoint care vor fi corectate direct de către Cambridge, primind certificări în limba engleză ca primă limbă, matematică și știință.
Curriculum secundar inferior, anii Y7-Y9 (vârsta: 11-14 ani, ciclul de studiu KS3)
Curriculumul gimnazial Royal School cuprinde anii de studiu Y7-Y9 și este, din nou, o combinație atât a Curriculumului Național al Angliei, cât și a Cambridge Secondary 1. La Royal School elevii vor studia limba engleză ca primă limbă (limbă maternă), matematică și știință, alături de artă & design, informatică, limbi străine moderne, geografie, istorie, muzică, educație fizică, dramă și studii religioase.
La sfârșitul anului Y9, toți elevii noștri vor susține examenele Cambridge Checkpoint care vor fi corectate direct de către Cambridge, primind certificări în limba engleză ca primă limbă, matematică și știință.
Curriculum secundar superior (IGCSE), anii Y10-Y11 (vârsta: 14-16 ani, ciclul de studiu KS4)
Anul Y10 reprezintă începutul unei călătorii importante pentru elevi, care duce până la, și include chiar, începutul universității. Prima etapă a acestei călătorii este ciclul IGCSE de doi ani.
Cambridge IGCSE reprezintă o calificare recunoscută la nivel global, care servește drept dovadă a competenței de bază în ceea ce privește abilitățile și cunoștințele. Acestea sunt utilizate la admiterile A-level, ca cerințe de admitere la universitate și competențe lingvistice. Indiferent de sistemul de învățământ cu care elevii doresc să continue studiile după IGCSE, aceștia vor fi recunoscuți ca având o calificare de calitate înaltă.
La sfârșitul anului Y11, elevii vor susține examenul IGCSE care va fi corectat direct de către Cambridge și vor putea primi până la 11 calificări IGCSE pe fiecare disciplină aleasă la începutul anului Y10.
Curriculum avansat suplimentar (AS) și cel avansat (A), anii Y12-Y13
(vârsta: 16-19 ani, ciclul de studiu KS5)
Royal School oferă „Standardul de Aur” pentru absolvenții de liceu sub formă de certificate A-Level. Acestea vor fi acceptate de cele mai bune universități din lume pentru admitere. Royal School oferă o consiliere complexă în alegerea carierei pentru a ne asigura că elevii noștri fac alegeri în cunoștință de cauză cu privire la subiectele lor.
La sfârșitul anului Y13, elevii vor susține examene A-level corectate direct de către Cambridge și vor primi una dintre cele mai bune calificări de absolvire al unui liceu din lume.
În cazul anulării unui examen Cambridge din motive care nu țin de centrul de examinări Royal School in Transylvania sau în cazul neparticipării candidatului la un examen, taxa administrativă nu va fi returnată.
În cazul în care elevii înscriși la examenele Cambridge se retrag, taxele administrative se vor reține.
Elevii care întârzie mai mult de 10 minute la examenele Cambridge programate, pierd dreptul de a susține examenul.
Contestații legate de evaluarea examenelor Cambridge
Se pot contesta rezultatele obținute la examenele Cambridge. În cazul în care considerați că doriți să trimiteți o contestație vă rugăm să ne contactați la adresa exam.officer@royalschool.ro să vă informăm despre costuri și procedură.
Avantajele și dezavantajele sistemului NC/CIE
Ca și în cazul oricărui sistem educațional, există avantaje și dezavantaje. În cazul NC (Curriculumul Național al Angliei) și CIE, multe dintre programe sunt considerate dificile și pot părea inaccesibile celor cu o capacitate mai redusă. Așa cum ați citit mai sus, CIE oferă opțiuni de intrare la nivel „Avansat” (A) sau „Avansat Suplimentar” (AS). În plus, pentru ca un sistem să fie eficient, trebuie să fie riguros, să încurajeze dezvoltarea, să provoace gândirea profundă și să dezvolte abilitățile elevilor. Cambridge face acest lucru și chiar mai mult, cu siguranță, balanța avantajelor se înclină înspre cei care au în vedere mediul academic și, din păcate, nu pe cel profesional.
Avantaje | Dezavantaje |
Un sistem complet de la nivel primar până la nivelul A | Este în interesul elevului să rămână în sistemul Cambridge – schimbarea poate duce la dificultăți |
Învățare în profunzime | Poate fi inaccesibil pentru unii studenți cu abilități mai reduse |
Varietate largă de oportunități de evaluare și de învățare | Elevilor nu li se dau informații de-a gata, ci trebuie să învețe strategii pentru descoperire |
Se pune un accent deosebit pe învățarea independentă | Se introduce varietatea când elevii sunt suficient de maturi pentru a-și asuma responsabilitatea |
O varietate largă de discipline disponibile | Poate părea copleșitor uneori |
Dezvoltă abilități de învățare pe tot parcursul vieții: cercetare, lucrul în echipă, învățarea independentă, managementul timpului, revizuirea, filtrarea, reflecția, analiza și gândirea independentă | Abilitățile de gândire de ordin superior pot dezavantaja anumiți elevi cu abilități subdezvoltate |
Evaluare, comunicare și raportare transparente | Elevii se pot simți prea testați si evaluați uneori |
Programele CIE sunt centrate pe dezvoltare, sunt flexibile și întotdeauna bazate pe cunoștințe anterioare | Transferul de la sistemele alternative poate necesita recuperare |
O bază puternică pentru învățământul terțiar și chiar dincolo de aceasta | Nu toți elevii doresc să urmeze învățământ terțiar – poate părea foarte părtinitor în favoarea educației academice |
Integritatea este totul – toate testele, examinările sunt expediate în străinătate pentru notare și standardizarea este riguroasă. Valoarea muncii profesorului si al elevului este corect evaluată. | Niciunul |
Respectată pe scară largă și foarte apreciată la nivel global | Procentajele de promovare pot fi foarte ridicate și pot fi limitante pentru elevii cu abilități mai reduse |
Calificările CIE sunt acceptate la peste 1400 de instituții de învățământ superior din 195 de țări | Niciunul |
Suntem unici prin faptul că folosim ce e mai bun atât din programele Curriculumului Național al Angliei (NC), cât și din cele ale Cambridge International Examination (CIE) pentru a ne asigura că avem, probabil, cea mai puternică și cea mai de încredere ofertă academică la nivel global.