House Games

Sistemul caselor e o trăsătură cu tradiție a școlilor în lumea vorbitoare a limbii engleze. Elevii școlii sunt împărțiți în echipe numite „houses” (case) și fiecare elev este alocat unei case în momentul înscrierii. Odată ce un elev a fost alocat unei case, el rămâne în acea casă pe măsura anilor. Casele concurează unele cu altele în sport și multe alte activități, astfel întreține loialitatea către grup.

Casele pot fi numite după sfinți, persoane celebre ale istoriei sau subiecte regionale notabile. Fiecare casă se poate identifica după simbolul propriu, logo sau culori.

O trăsătură principală a sistemelor caselor e competiția dintre acestea. De exemplu, ziua tradițională a sporturilor în școli se organizează de obicei în cadrul competiției dintre case. Competițiile de dezbateri sau de caritate sunt de asemenea organizate în competițiile dintre case. Punctele pentru comportament sau diferite realizări pot compara casele.

Este un calendar de evenimente de-a lungul anului programate, în care casele concurează între ele, iar punctele sunt cele care oferă premiul pentru Cupa Caselor la sfârșitul anului.

O trăsătură notabilă a sistemului este numirea căpitanilor de echipe, care au o autoritate limitată in cadrul casei și asistă în organizarea acesteia.

La Royal School sunt patru echipe competitive.

Punctele sunt date pentru sport, competiție, muncă pentru comunitate, reciclare și inițiative eco, alături de alte activități ca și managerierea bibliotecii școlii sau reprezentările de la assembly.

Cele patru case sunt denumite după oameni faimoși ai Angliei, ce au fost numiți de către BBC în Millennial Poll.

Fiecare semn al caselor poartă un simbol din Cluj-Napoca. Casele sunt: Brunel, Churchill, Nelson și Shakespeare. Culorile caselor sunt luate din steagurile României și UK.

Echipele sunt conduse de către un căpitan care a fost ales de către elevi, iar ei conduc echipa împreună cu un profesor.

Toți copii și adulții din școală aparțin unei echipe, excepție fiind Directorul care ține punctajul și prezintă Cupele Caselor la Assembliul ținut Vinerea.

Echipa Nelson a câștigat cupa în ultimul joc.

Numele celor 4 case au fost alese după cele mai emblematice și marcante personalități ale Marii Britanii.

League Table

Nelson House 329 170points
Churchill House 456 580points
Brunel House 345 010points
Shakespeare House 265 050points

Winston Churchill: 1874-1965

Politician, om de stat și câștigător al premiului Nobel pentru literatură în 1954.

Score

456 580points

Isambard Kingdom Brunel: 1806-1859

Faimos inginer cunoscut în întreaga lume, specializat în inginerie civilă și navală.

Score

345 010points

Horatio Nelson: 1758-1805

Amiral exemplar în istoria din analele navale ale Angliei.

Score

329 170points

William Shakespeare: 1564-1616

Poet și autor dramatic; cea mai importantă figură în literatura britanică.

Score

265 050points

Sistemul de recompense explicat
(Merite și House Points)

Atunci când un elev sau un profesor se alătură echipei noastre, la Royal School, aceştia vor fi incluși într-o casă și li se va desemna o culoare. Astfel, casele sunt în număr de patru și poartă numele unora dintre cei mai cunoscuți oameni ai lumii care, fiecare pentru profesia lui, au jucat un rol foarte important în istorie. Scopul existenței celor patru case este acela de a oferi elevilor (și, implicit, profesorilor) experiența muncii în echipă și un sentiment de apartenență. Pe parcursul unui an școlar, elevii se vor strădui să arate un comportament cât mai potrivit mediului în care învață, îmbunătățindu-și astfel, pe cât posibil, competențele și abilitățile sociale, și fiind recompensați cu puncte pentru casa din care fac parte. Aceste puncte reprezintă recompense cumulative, fiind adăugate, pe parcursul unui an de studiu, la numărul total de puncte al casei de care elevul aparține.

Cele patru case sunt:

Churchill (casa albastră), Nelson (casa galbenă),Shakespeare (casa roșie) şi Brunel (casa gri).

Odată ce elevilor li s-a oferit şansa de a face parte dintr-o echipă şi de a obţine puncte în beneficiul acesteia, rezultatele lor academice şi participarea la ore vor fi recompensate individual cu ajutorul sistemului de merite. Astfel, se vor avea în vedere frecvenţa cu care elevii participă activ la ore, răspunsurile date şi calitatea acestora, gradul de implicare etc. Pentru fiecare lecţie în parte, profesorul poate oferi merite care pe parcursul anului vor fi transformate în Certificate. Atât numărul de merite primite, cât şi momentul primirii certificatelor depind şi de frecvenţa cu care un elev participă şi este prezent la lecţii. Absenţele pot astfel întârzia primirea unui certificat, chiar dacă participarea elevului la ore este una excepţională.

Meritele se oferă pentru evoluția academică și house points pentru comportament (voluntariat, punctualitate, implicare, etc.).

Jocurile Caselor: