Anul Nou
Articolul principal – dl Joe Berwick

În primul rând, ar fi o neglijență din partea mea să nu urez întregii comunități Royal School An Nou fericit, sper că ați avut cu toții o vacanță fericită și odihnitoare.
Scriu aceste rânduri luni, 15 ianuarie 2024, ziua care a fost numită Blue Monday, sau, pur și simplu, ziua declarată în mod „oficial” cea mai deprimantă zi din calendar. În această zi, magia sărbătorilor a dispărut, iar ce ne rămâne este conștientizarea crescândă a faptului că nopțile vor continua să fie lungi și reci.
Pentru școli, 15 ianuarie reprezintă adeseori ziua în care au loc o mulțime de evenimente importante de tranziție. Elevii noștri mai mari încep simulările examenelor, în timp ce elevii mai mici iau parte la noi activități de învățare. Perioada de față poate fi interesantă, dar cert este că simulările încep etapa finală a călătoriei către examenele reale din aprilie, mai și iunie, o etapă care poate fi simțită, cu siguranță, ca o „Blue Monday” pentru elevii noștri.
Examenele pot fi stresante și uneori copleșitoare pentru elevi, dar, să fim sinceri, nu doar pentru ei! Și pentru noi, profesorii care muncim și dorim să ne asigurăm că rezultatul este unul bun, și pentru părinții, care vor să vadă roadele muncii copiilor!
Acest sentiment poate deveni tot mai intens, un „Blue Monday” se poate transforma într-un„Blue January”, într-o „Blue winter” sau într-un „Blue year”. Este esențial să ne străduim să rămânem optimiști în aceste momente, întrucât studiul este important, dar și pauzele. Avem nevoie și de timp pentru relaxare, pentru a ne reface forțele și pentru a ne bucura de compania altora. Unele elemente de presiune sunt bune pentru tineri, dar ce este prea mult devine epuizant.
Văd în fiecare zi cât de mult își doresc elevii noștri să aibă succes și este responsabilitatea noastră comună să îi sprijinim să ajungă acolo unde își doresc. Sprijinul reciproc, eliberarea din cătușele lui Blue Monday și identificarea aspectelor pozitive ne vor face, în cele din urmă, să ne simțim cu toții puțin mai bine!
Succes tuturor elevilor noștri care susțin simulări și mult succes tuturor la începutul acestui nou an!
Excursie la patinoar
Călătorii – Sasha Molnar

Excursiile organizate de Royal School sunt distractive și, chiar dacă nu reușim să ne facem prieteni noi, acestea reprezintă o oportunitate să ne cunoaștem mai bine.
În ceea ce privește cea mai recentă excursie la patinoar, dinainte de vacanța de Crăciun, m-am distrat pe cinste cu ceilalți colegi, mai ales pentru că gheața era fină și alunecoasă. Am patinat împreună peste o oră, am băut ciocolată caldă și am stat la povești înainte de a merge acasă sau de a reveni la școală.
Aceasta nu a fost prima experiență de acest fel pentru mine. De fapt, știam deja să patinez foarte bine pentru că am luat câteva lecții pentru o perioadă scurtă, în urmă cu câțiva ani. Oricum, profesorii noștri au fost prezenți și au intervenit când le-am cerut ajutorul sau când au observat că avem nevoie de sprijin.
Le recomand cu drag acest tip de experiență noilor elevi ai Royal School și celor care nu au reușit să participe în acest an deoarece ar putea fi și mai distractiv, căci, după cum spun unii oameni, „cu cât mai mulți, cu atât mai bine.”
Concertul de colinde
Evenimente – Echipa Gazetei

Se spune adeseori că muzica unește sufletele, iar noi am simțit pe pielea noastră acest lucru la ultimul eveniment din 2023, organizat de Royal School, Concertul de Colinde. Cu mic, cu mare, bunici, părinți, rude, elevi și profesori ne-am reunit în Catedrala Sfântul Mihail, un simbol al orașului nostru, pentru a intra împreună în spiritul Crăciunului. Glasurile elevilor noștri au răsunat în clădirea impresionantă și am fost cuprinși cu toții de emoția sărbătorilor de iarnă. Intonând colinde în limba engleză, franceză, germană și română, elevii noștri ne-au demonstrat că nu există bariere în transmiterea magiei Crăciunului.
Pentru Royal School, Concertul de Colinde este un proiect special și ne bucurăm în fiecare an să vedem mobilizarea minunată a cadrelor didactice și a echipei administrative în organizarea acestuia: de la alegerea pieselor și a acompaniamentului, la repetiții și repartizarea în sală a invitaților. Comunitatea noastră crește și suntem mândri de eforturile susținute ale elevilor și ale profesorilor noștri, care fac posibil acest eveniment, arătându-ne cum se întrec pe ei înșiși an de an. Felicitări, Miss Burcă, și felicitări, dragi elevi!
Curate să ne fie sufletele anul acesta, precum glasurile elevilor noștri, care au reușit să ne transmită un mesaj profund în prag de sărbători: să fim binevoitori și perseverenți, să împărțim, să ne bucurăm și să bucurăm prin zâmbetele noastre senine!
Ouăle de privighetoare
Scriere creativă: Teodora, Y7

Încercați să vă imaginați o fetiță atât de neastâmpărată încât se crede în centrul atenției mereu … Oricum, să vă explic eu, este greu, greu de imaginat, mai ales când este vorba despre natură. Această poveste este, în special, despre acest gând … nu veți auzi absolut nimic despre a fi un om „bun”. De fapt, tot ce veți auzi este plânsetul animalelor, care trebuie să sufere un asemenea șoc, o dramă. Povestea va începe cu „a fost odată, dar nu mai este”, în loc de „a fost odată ca niciodată”, din cauză că o mică băgăcioasă și-a băgat nasul său mare unde nu îi fierbe oala. Atât de grav este!
Într-o seară frumoasă, răcoroasă și umedă, Sofi, o fetiță mică, cu păr blond, împletit în două codițe legate cu o panglică roz, stătea la fereastra camerei sale pline de haine aruncate și de păpuși dezmembrate: un picior pe pat, unul pe fereastră, mâinile erau undeva la sora sa, care încerca să le lipească împreună și să construiască o păpușă cu trei perechi de mâini. Cum sora sa nu găsise un picior și o mână, a decis să folosească un picior de cal și o mână de ceva animal exotic, un fel de felină. Înapoi la Sofi, tot ce voia ea era să ningă și să fie prima care calcă pe zăpadă. Oamenii se cred mereu „primii” la toate, dar, în natură, acest concept absurd nu există, toți pot face ce își doresc, când doresc.
În dimineața următoare, Sofi s-a trezit devreme. De obicei, nu o făcea, dar, în acea dimineață, auzise o privighetoare la fereastra sa. Ca orice pasăre, cânta frumos și mult. Dar nuuuuu, Sofi dorea ca toate animalele să dispară. O supărau și, cum tatăl ei era vânător, ea i-a cerut mereu să NU fie blând cu ele. Ideea este că, în general, animalele nu îi făcuseră niciodată vreun rău.
Aceasta era ziua în care Sofi se putea aventura în pădurea flambată – această pădure era plină de brazi pe jumătate arși și de copaci ușor vișinii – împreună cu robotul său asistent, Kevin (cum Sofi ura animalele, de ziua sa, a primit un companion robot). Aceștia ajunseră în pădurea dorită. Tot ce vedeau era zăpadă, foarte multă zăpadă, era ca un vis de iarnă, un film de Crăciun. Sofi s-a repezit spre partea cea mai plină de zăpadă a luminișului. Un om „bun” s-ar gândi înainte de a călca pe zăpada de aproximativ treizeci de centimetri. Sofi, pe de altă parte, a sărit direct pe zăpada perfect așezată și da, a fost prima, dar nu prima care să pășească pe zăpada pufoasă, ci prima care a căzut într-o baltă de apă înghețată, o apă murdară și plină de mâzgă lipicioasă.
Sofi observă deodată un grup de animale, privind-o cu uimire, și strigă „La ce vă holbați? Nu ați mai văzut niciodată vreun om?”, cu ura sa nesfârșită pentru animale și natură. Sofi își sună tatăl să vină în cel mai scurt timp posibil și să facă praf toate animalele. Tatăl său a ajuns în nici zece minute și a scos-o pe fetiță din apa rece în care căzuse. Aceasta i-a menționat că animalele erau responsabile pentru problemă. Tot ce își imagina ea era un cap de cerb cu coarne frumoase, pus la geamul casei sale sau în sufragerie. „Puf”, a sunat pușca, „Ping” a lovit o piatră. Tropăitul animalelor care fugeau speriate se auzea, dar niciunul nu era căzut la pământ.
Florile parcă râdeau de Sofi, care, în acel moment, era complet roșie, din cap până în picioare. S-a îndreptat spre ele și le-a smuls cu multă putere. Singurul animal rămas era o vulpe roșcată, care observa totul. Coada sa frumoasă se vedea de după tufișul cu bobițe mici de cătină, așezate aleatoriu …
Vulpea parcă o chema pe Sofi spre ea cu culorile sale aprinse. Sofi se apropie și atinse coada vulpii cu finețe, ca nu cumva să o sperie. Vulpea o privii pe Sofi, apoi privii tufișul și fugii în întunericul pădurii. Tatăl fetiței ridică arma spre vulpe, dar Sofi îi făcu semn să o lase jos. Tatăl făcu întocmai, iar un zâmbet îi apăru pe chip. Fetița se aplecă și observă un cuib frumos construit, cu trei ouă micuțe de privighetoare. Ridică cuibul și spuse „Poate că am văzut această lume în mod greșit, natura este creatoarea noastră și este responsabilitatea noastră să o protejăm și să o respectăm.”
Sofi își dădu jos puloverul și puse ouăle în el „Tati, hai acasă!” Luă ouăle și plecă pentru că știa că mama-pasăre nu se va întoarce înainte ca ouăle să înghețe …
Poate că Sofi nu era chiar atât de rea, sigur că avea o inimă bună, dar, zic și eu ca narator, fiecare om, mai ales copiii, au o inimă de diamant, doar că învelișul acestuia trebuie să fie șlefuit cu o primă intenție bună!
Strategii utile de învățare în perioada examenelor
Well-being: Daju Diana, Stagiar Royal School in Transylvania

Pe măsură ce sesiunea de examene se apropie, recapitularea și studiul sunt pe primul loc în programul fiecărui elev. Din acest motiv, am adunat câteva strategii despre cum să-ți faci următoarele sesiuni de studiu mai eficiente, în încercarea de a te ghida pentru a avea o sesiune plăcută de examene, evitând cu ușurință epuizarea.
De unde poți învăța
O recapitulare excelentă poate fi posibilă dacă ai notițe bine scrise, dar nu te stresa dacă ești în urmă cu ele. Aici intervine munca grozavă în echipă: le poți cere colegilor notițele lor sau profesorului tău lecțiile din anii anteriori.
Planificare
Având la dispoziție materialele necesare, trebuie să decizi ce să înveți; realizează acest lucru, solicitând îndrumarea profesorilor tăi. Este important să cunoști ce informații stăpânești cel mai puțin sau ce ți se pare cel mai dificil. Având în vedere acest lucru, poți crea un plan săptămânal de recapitulare, pe care să îl ai cu tine.
Prioritizare
După cum spuneam, este necesar să prioritizezi ceea ce este cel mai important de studiat. Poți face acest lucru realizând o listă cu capitolele care trebuie învățate pentru fiecare materie și aranjând această listă, în ordinea importanței capitolelor. Acest lucru te poate ajuta să economisești timp pentru subiectele mai greu de reținut.
Strategii
Recapitularea poate deveni mai ușoară, dacă urmezi următoarele sfaturi: folosește hărți mentale pentru a avea o perspectivă mai clară asupra conținutului lecției. În plus, poți folosi culori și diagrame pentru a organiza totul mai bine. Un sfat folositor este să recapitulezi cu un prieten, încercând să-i predai lecția, ca și cum ai fi profesorul.
Concluzie
Acestea fiind spuse, cei din jur te pot susține. Dacă ai nevoie de ajutor la studiat, întreabă un profesor, întreabă-ți prietenii sau părinții pentru că, după cum spune H. Jackson Brown Jr.: „Cea mai bună pregătire pentru ziua de mâine este să faci tot posibilul azi.”
By Daju Diana
Intern Royal School in Transylvania
Îmbrățișând pasiuni noi: Stropi de entuziasm în Year 6
Sport: Hugo, Y6

Pe măsură ce ne adâncim în profunzimile comunității noastre școlare, descoperim adesea talente și pasiuni ascunse, care ne deosebesc elevii. În acest articol, ne aventurăm în lumea unui elev remarcabil din Year 6, a cărui pasiune pentru înot a lăsat o amprentă deosebită – atât în piscină, cât și în afara ei. Îl întâlnim pe Hugo Gislot, un elev entuziast, care a fost de acord să discute despre pasiunea sa pentru înot și să împărtășească ideile sale cu noi.
Bună! Sunt doar un copil de 11 ani care adoră să înoate. Nu este doar un sport pentru mine; este ca propria mea lume secretă de îmbrățișări calde și distracție totală. Fac asta de când aveam cinci-șase ani și, să știi, este chiar grozav!
Deci, imaginează-ți asta: eu și sora mea mai mare ne antrenăm împreună. Nu este doar un exercițiu; este ca o competiție amicală prin care vedem cine înoată mai repede. Este o distracție totală și ne încurajăm reciproc să facem mai bine. Nu este vorba doar de câștig; este vorba de distracție și de a deveni din ce în ce mai bun.
Am participat la câteva competiții de înot și o dată, am obținut locul doi! Poți să crezi? Este cel mai bun loc pe care l-am obținut vreodată și a fost atât de tare. Dar știi, nu mă opresc aici. Vreau să devin și mai bun, poate să încerc chiar un triatlon într-o zi. Imaginează-ți să faci trei lucruri cool într-o singură competiție – înot, ciclism și alergare. Cât de tare este asta?
Ziua mea este ca un montagne russe, dar îmi place. Încep antrenamentele de dimineață, merg la școală, la fitness, apoi acasă pentru a lua masa, îmi fac temele și apoi cânt la chitară sau mă joc până vine ora de culcare. Da, mă pricep și la chitară!
Înotul nu este doar un sport; este o rutină zilnică. Îmi dă încredere, echilibru și disciplină – știi, toate lucrurile bune. Cred că toată lumea ar trebui să încerce. S-ar putea să descoperi o lume cu totul nouă sub apă! Așa că ia-ți ochelarii de înot și sari în apă – e superbă! 🏊♂️💦
Leave A Comment