Ziua Zero Discriminare
Articol principal

Ziua Zero Discriminare este sărbătorită în fiecare an în data de 1 martie de către UN și alte organizații internaționale. Stabilită încă din 2014, această zi aduce anul în prim-plan o tematică diferită, cea din 2024 fiind recunoașterea dreptului tuturor la sănătate. Cum Royal School in Transylvania reunește peste 30 de naționalități, ne străduim să ne asigurăm că fiecare copil se simte confortabil la școală, fără a fi discriminat din cauza culturii, a religiei, a culorii pielii sau a sexualității. Mă bucur să primesc feedback pozitiv constant în această privință, copiii afirmând deseori cât de fericiți se simt la școală. Cu toate acestea, știm că întotdeauna este loc de mai bine. Astfel, pentru a sărbători așa cum se cuvine această zi și în acord cu tema curentă, Consiliul Elevilor a decis încă o dată asigurarea produselor sanitare adecvate în toaletele destinate fetelor, în vederea susținerii domnișoarelor școlii noastre.
Tot mai mulți membri ai Royal School au lucrat în școli internaționale înainte de a ni se alătura și pe măsură ce îi invităm pe colegii cu experiență internațională să se alăture echipei noastre, vom continua, totodată, să sprijinim și să dezvoltăm instituția noastră, bazată pe zero discriminare.
Sper să vă bucurați cu toții de venirea primăverii!
School Legends
Events / Trips
Primăvara se numără ghioceii, însă la Royal School, pe lângă acești vestitori de seamă, i-am numărat și pe cei mai talentați copii ai școlii noastre, care au urcat cu mult curaj pe scena Cinematografului „Florin Piersic” joi, 15 februarie 2024, pentru a-și prezenta numerele pregătite pentru finala School Legends.
Cu mic, cu mare, elevii noștri, însoțiți de profesori, au mers să își susțină colegii, creând o atmosferă de neuitat în sala cinematografului din centrul orașului Cluj-Napoca. Ne-am bucurat cu toții să luăm parte la eveniment și apreciem, de asemenea, eforturile membrilor PTFA, care au susținut evenimentul nostru, pregătind diverse gustări. Concursul organizat de școala noastră a fost jurizat de trei profesioniști din lumea artistică. Aceștia au evaluat prestațiile concurenților, desemnându-l câștigător pe Cezar Furtună din Year 7. Premiul pentru popularitate i-a fost înmânat lui Magnus Fuerst, din Year 9. Felicitări tuturor participanților!
Așteptăm cu nerăbdare următoare ediție a School Legends, o oportunitate inedită de a sărbători talentul, curajul și determinarea deopotrivă. Suntem mândri de elevii noștri și îivsusținem să îmbine activitățile educaționale cu cele extracurriculare pentru o dezvoltare armonioasă!
Felicitări, dragii noștri elevi talentați!
Un nou semestru, noi oportunități!
Creative writing announcement: Creative Writing Competitions – Round 2

Tocmai s-au terminat Concursul de Poezie și Competiția de Scriere Creativă a Black Sea Groups și s-a ivit o nouă șansă de a-și exersa abilitățile de scriere creativă pentru elevii noștri din Key Stage 3 – Key Stage 5: înscrieți-vă acum la cea de-a XVI-a ediție a Concursului de eseuri Shakespeare School!
Tema din acest an este „Magia imaginației”, eseurile având ca punct de plecare fotografia de mai jos.
Trimiteți eseurile la kitty.keresztes@royalschool.ro până pe 25 martie, asigurându-vă că respectați condițiile următoare:
⦾ Număr de cuvinte: Key Stage 3 – 200; Key Stage 4 și 5 – 250.
⦾ În eseul vostru, puteți include sau dezvolta una sau mai multe dintre următoarele idei:
⦾ Explicați complexitatea vieții și rolul important al imaginației în viețile noastre.
⦾ Abordați aspecte complexe ale vieții, precum relațiile, natura sau provocările personale. Explicați cum ne poate ajuta imaginația în aceste situații.
⦾ Împărtășiți o poveste personală sau observații asupra puterii imaginației în viețile noastre.
⦾ Trebuie să faceți referire directă la elementele vizuale specifice din imagine.
⦾ Descrieți ce impresie vă lasă imaginea.
Spor la scris!

Genele sau mediul - ce este mai important?
Well-being – Ana, Y12

Majoritatea studiilor genetice asupra tulburărilor mentale au în vedere schizofrenia, depresia, autismul, ADHD-ul și tulburarea bipolară. Chiar dacă acestea nu sunt singurele tulburări influențate de predispoziții genetice, la acestea voi face referire cel mai adesea în articolul de față.
Este important de menționat faptul că factorii genetici și cei de mediu nu sunt abordați separat de cele mai multe ori. Factorii de mediu pot influența modul în care genele prelucrează anumite proteine, lucru care poate schimba răspunsul unei persoane la diverse situații; ceea ce în final poate duce la dezvoltarea unor tulburări mentale. Cu toții avem anumite secvențe de gene în ADN-ul care se află în fiecare celulă din corp, iar aceste gene codează proteine diferite. Proteinele rezultate pot influența lucruri precum modul în care arătăm, personalitatea și chiar starea noastră mentală. Cu toate acestea, nu toate proteinele sunt folosite pentru codare, ele fiind numite ,,gene silențioase’’ (silent genes) și sunt definite ca ,,secvențe de ADN care nu se exprimă în mod normal sau sunt exprimate la un nivel foarte scăzut’’ (Stasiak, M., Maćkiw, E., Kowalska, J., Kucharek, K., & Postupolski, J. 2021). Lucrul interesant legat de aceste gene este că pot deveni sugestive, dacă suferă mutații prin influența factorilor de mediu. Astfel, putem observa că mediul în care o persoană trăiește îi poate schimba modul în care îi funcționează creierul și afecta ulterior comportamentul, ducând, în timp, la dezvoltarea unui tulburări mentale. Există multe studii care investighează modul în care mediul influențează genele, care exprimă și proteinele pe care le codează. De exemplu, atunci când cineva trece printr-un eveniment traumatic se poate întâmpla ca ,,moleculele satelit să se agațe de ADN-ul acelei persoane’’ (Higgins, E. S. 2008). Practic, ce se întâmplă este că numărul de proteine create se schimbă, lucru care poate afecta anumite procese care au loc în creierul persoanei și a căror schimbare poate determina tulburări mentale. ,, Atât singuri, cât și în combinație cu vulnerabilitățile genetice – stresorii psiho-sociali sau fiziologici pot altera chimia creierului, dar și sănătatea sa’’ (Schmidt C. W. 2007). De exemplu, ,,persoanele tinere care trec prin situații stresante, cum ar fi pierderea unui job sau a unui partener romantic, sunt mult mai predispuse să aibă tulburare depresivă majoră, dacă au o anumită variantă a genei care transportă serotonină, implicată în comunicarea dintre celulele cerebrale (Schmidt C. W., 2007)”.
Cu toate acestea, este important să menționăm că, deși e mai probabil ca o persoană să dezvolte anumite tulburări mentale, acest lucru nu înseamnă că se va întâmpla cu siguranță, chiar și în cele mai extreme sau traumatice medii. Oamenii răspund în moduri diferite, atunci când se confruntă cu aceeași situație. ,,Ce poate fi o experiență semnificativă pentru o persoană ar putea să fie irelevantă pentru alta; lucru cauzat în mare parte de unicitatea factorilor genetici, psihologici și biologici care sunt implicați’’(Stoewen D. L. 2022). Totodată, dacă doi oameni ar avea aceleași gene, dar influențe de mediu diferite pe parcursul vieții, este puțin probabil ca ei să dezvolte aceeași tulburare mentală, în cazul în care ar putea să aibă una.
Ana, Y12
A Journey from Casual Kicks to Club Commitment
Sports – Andrei, Y6

At just 10 years old, this young football enthusiast has a story that resonates with the pure love of the game. His adventure with football began at age 8, marking 2021 as the year when playful kicks evolved into a serious passion. „Back when I was 8, I began playing football just for fun. It wasn’t long before I realised I was getting pretty good at it, so joining a football club seemed like the next big step for me.”
Although he hasn’t chosen a favourite player yet, his dedication is anchored to Real Madrid. With a chuckle, he says, „Choosing between Messi and Ronaldo? That’s off the table for me.” He opts to stay impartial, gracefully sidestepping the intense rivalries that define the football world.
One of his most cherished memories is scoring the winning goal during a school match right before Christmas break—a triumph preceded by an impressive five goals in the previous game. He values teamwork above all, acknowledging the challenges and rewards of collaboration. „Sometimes it’s not easy, but practice makes us better,” he asserts, emphasising the importance of communication and joint effort.
For him, football is more than just a game; it’s a learning experience that teaches teamwork, fairness, and social skills. Even a setback like having to pause for health reasons couldn’t dampen his spirit. „I practised at home, improving my dribbling and moves, determined to return to the field,” he shares, his resilience shining through.
To kids contemplating joining a football team, his advice is simple: „If you’re thinking about joining a football team, I say go for it! It’s fun, you get stronger, and it’s good for you in so many ways. Sometimes I’m not in the mood for football practice, but I go anyway because I know it’s important. And balancing school and football? Well, my parents help me a lot with that. Just remember, you’ve got to be patient and see if it’s for you.”
His story not only highlights the personal growth and joy derived from football but also serves as a beacon of inspiration for other kids. Este o reamintire a faptului că explorarea pasiunilor, în special prin sport, poate duce la descoperirea unei căi de viață satisfăcătoare și captivante.
Leave A Comment