Semestrul de Primăvară
de Joe Berwick
Întoarcerea din vacanța de Crăciun este întotdeauna prielnică pentru a reflecta asupra perioadei scurse din anul școlar, dar și pentru a face planuri cu privire la noul semestru.
După perioada plină de evenimente dinaintea Crăciunului, ar fi de așteptat una mai relaxantă. Desigur, în școli nu e niciodată posibil acest lucru. În ultimele săptămâni, elevii din Y6, Y9, Y11, Y12 și Y13 au luat parte la o serie de simulări ale examenelor, care se vor desfășura în vară. Între timp, elevii noștri din Y3-Y9 s-au bucurat, pe rând, de schi în munții pentru care Transilvania este atât de cunoscută.
Totodată, în spatele cortinei, școala noastră s-a aflat în toiul pregătirilor pentru competiția interșcolară de teatru Black Sea, care va avea loc în martie și pentru competiția sportivă Black Sea, pe care o vom găzdui în aprilie. Ambele evenimente sunt dovezi ale prezenței noastre active în inima acestei regiuni.
Semestrul de primăvară se anunță destul de aglomerat, întrucât, pe lângă evenimentele menționate, vom sărbători și Global Money Week, Carnavalul de Caritate, Târgul de Știință RS și finala School Legends. Așadar, urmează o perioadă aglomerată, dar mult așteptată, deoarece elevii noștri se bucură de tot sprijinul pentru a lua parte la experiențe de învățare cât mai variate într-o școală internațională!
Excursia la Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga" din Cluj-Napoca - o experiență fascinantă
Excursie la BCU


În data de 31 ianuarie, elevii din Y8, care studiază limba română ca limbă maternă, au vizitat Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga” (BCU) din Cluj-Napoca, una dintre cele mai importante instituții de profil din România, care deține 3.885.718 cărți, 7.811 manuscrise și 21.773.541 de resurse multimedia.
Aceasta este o destinație de neratat pentru iubitorii de cultură și istorie. Situată în inima orașului Cluj- Napoca, BCU merită vizitată de studenți, elevi și adulți.
BCU este o bibliotecă impresionantă, care găzduiește o varietate de volume importante din domeniul literar. În vizita noastră educativă prin bibliotecă, ghidul nostru ne-a prezentat colecțiile speciale, camerele diverse de lectură și sălile de studiu.
De la cărțile groase, care cuprind mii de pagini, până la cele mici, de dimensiunea unui deget sau chiar mai mici, cărți liliputane, se poate observa cultura și stilul excepțional folosit în crearea acestora. Umblând printre rafturile gigante pline de istorie și cunoștințe, se poate observa stilul Art Nouveau, care dă o notă elegantă, permițându-ne, totodată, să aruncăm o privire spre trecut.
Această vizită poate fi un mod practic și interactiv de a învăța literatură și istorie, reprezentând o oportunitate minunată de a deschide noi portițe de înțelegere și de a gândi flexibil. Recomand vizitarea instituției tuturor iubitorilor de istorie, învățământ și literatură.
Toth S. Teodora (Year 8)
Excursia la Schi
Excursii
Săptămâna 27-31 ianuarie a fost una activă pentru elevii școlii noastre din KS2 și KS3 întrucât două câte două clase au avut parte de o excursie la schi, la Mărișel. Echipați așa cum se cuvine, atât elevii care știau deja să schieze, cât și cei care nu știau, s-au bucurat de evenimentul organizat de catedra de sport a școlii noastre.
Mai jos, regăsiți câteva impresii de-ale elevilor din Year 7 legate de această experiență.
„Ambii am mers pe pârtia roșie de avansați. Din cauza ploii căzute în timpul nopții, pârtia era înghețată și ne chinuiam să nu cădem. La un moment dat, Matei a căzut și a alunecat până jos. Și alți doi copii au căzut în același loc. În ciuda căzăturii, ne-am distrat pe cinste.”
Matei V. și Andrei N. (Year 7)
„La început, nu mi-a plăcut prea mult, dar, ulterior, mi s-a părut distractiv. Mi-a fost greu să urc pârtia înapoi, dar e normal. Mâncarea a fost ok, m-am distrat, dar probabil nu mă întorc.”
Patrick C. (Year 7)
Chiar dacă părerile sunt împărțite, pentru începători lucrurile părând mai complicate, mai ales din cauza lipsei de experiență pe pârtie, este îmbucurător să vedem că, în ciuda dificultăților, toți elevii noștri s-au distrat și au petrecut timp de calitate împreună, depășindu-și temerile și creând amintiri de neuitat împreună.
Assembly-ul pentru Comunitate
Assembly-ul pentru Comunitate organizat vineri, 31 ianuarie, a adus în prim-plan o varietate de subiecte. Evenimentul a început cu Ziua Puzzle-ului și a Înghețatei înainte de micul dejun. Prezentările au fost pregătite de elevii din Year 7, care au reușit să pună zâmbete pe fețele tuturor.
În continuare, a fost abordat Holocaustul. Două eleve din Year 10 au pregătit o prezentare despre acest eveniment marcant în istoria mondială, aceasta fiind urmată de un alt moment pregătit de doi elevi din Year 8, care au citit monologuri din Jurnalul Annei Frank.
Prezentările au mers într-o direcție mai destinsă cu Ziua Lucrurilor pe Dos, aceasta reprezentând punctul de interes al altor elevi din Year 7, care au reușit să reliefeze aspecte diferite legate de acest subiect.
În încheierea Assembly-ului, am cântat la pian piesa lui Richard Clayderman, Love Story, pe care am început să o pregătesc de îndată ce Miss Burcă mi-a cerut asta. Mi-a făcut plăcere să pregătesc acest moment artistic, întrucât pregătirea a fost benefică și pentru alte prestații viitoare.
Per total, în opinia mea, cred că Assembly-ul de la finalul lunii ianuarie a fost cel mai reușit de până acum, fiind vizibil efortul depus de către toți elevii în pregătirea momentelor.
Eliza Neagu (Year 9 S)
Y7 și-au ales Propria Aventură!

În timpul orelor de limba engleză, elevii noștri din Year 7 și-au exersat abilitățile de scris povești, acceptând provocarea de redactare interactivă „alegeți propria aventură”.
Acest tip de narațiune îi permite cititorului să-și personalizeze experiența lecturii, făcând alegeri la fiecare câteva pagini, iar fiecare alegere influențând cursul evenimentelor și conducând spre un final diferit. Broșurile scrise de mână de elevii noștri pun în evidență creativitatea nemărginită a acestora și pasiunea pentru a spune povești, dar și capacitatea lor impresionantă de a colecta idei și de a planifica totul, asigurându-se că narațiunea nonlineară este logică și redactată corect din punct de vedere gramatical (lucru care nu a fost deloc ușor!). Veți găsi printre creațiile lor o poveste cu spioni, aventuri, o poveste de dragoste, o poveste a devenirii, o poveste cu detectivi și, desigur, călătorii în timp în multe dintre ele!
Puteți arunca un ochi peste creațiile lor pe coridorul limbii engleze – vedeți cât de departe puteți ajunge în povești!
Felicitări, Year 7!
Mrs Kitty Keresztes – Head of English
O zi la bibliotecă
A fost odată ca niciodată un grup de copii ca toți copiii care mergeau la o școală obișnuită, ca toate școlile. Dar, într-o zi, acești copii au trăit ceva atât de neobișnuit, încât viața lor s-a schimbat pentru totdeauna.
Într-o zi de miercuri, profesoara de română i-a dus într-o excursie la bibliotecă. Copiilor li s-a prezentat biblioteca, iar apoi, împreună cu profesoara, li s-a permis să cutreiere holurile și să exploreze multitudinea de rafturi cu mii și mii de cărți, unele dintre ele vechi de sute de ani.
În timp ce se plimbau pe holuri, uitându-se la fiecare carte, s-a întâmplat ceva neașteptat, ceva ce se întâmplă doar în cărți. Ștefan, cel mai deștept băiat al clasei, care a fost atent la toate explicațiile, fără să îi scape niciun detaliu, a deschis o carte. În momentul acela, cuvintele au început să se amestece, să curgă împreună. Au început să se învârtă împreună la fel de repede ca într-o tornadă și, încetul cu încetul, băiatul a început să fie prins în ea, tornada neluând cu ea doar cuvintele, ci și pe cei din grup, cu excepția profesoarei.
Surprinși, copiii priveau în jurul lor, întrebându-se unde sunt și ce se întâmplă. Toate cuvintele din jurul lor erau din carte, cartea la care se uita Ștefan.
Și ai crede că, la fel ca în toate cărțile, urmează să vină un lup mare și rău, iar ei urmează să se refugieze într-o altă carte. Dar această poveste nu este o poveste obișnuită. Oricât de amuzant pare, copiii erau blocați într-un dicționar plin de cuvinte plictisitoare pe care le auzim zi de zi. Erau surprinși, desigur, dar, cu siguranță, voiau mai mult decât atât.
– Ar trebui să încercăm să plecăm? E bine totuși că suntem într-un dicționar, am fi putut să intrăm într-o poveste cu Dracula sau mai rău, nu aici! spuse Raluca, în timp ce își dădea ochii peste cap.
– Nu știu, chiar crezi că am putea pleca? răspunse Andrea.
Ca o adevărată echipă, copiii au decis că pot măcar încerca, nu voiau să se întoarcă atat de repede la profesoara de română. Își doreau o pauza în care puteau fi doar ei: Andrea, Raluca, Alexandra, Matei, David și Ștefan. Voiau să încerce să exploreze ei înșiși alte povești.
Și așa au ajuns în alte cărți, au trecut de la dicționar la o fugă de dinozauri, s-au plimbat pe langa Marele Zid Chinezesc și chiar au pășit pe Lună și au discutat cu Einstein.
Au continuat să facă asta ani de zile, prinși în propria lor lume și asta pentru că, în timp ce în lumea lor trecea un an, în lumea reală, în care profesoara îi însoțea, abia trecea o milisecundă. Așa au reușit să intre în fiecare carte din bibliotecă, în care, să ne reamintim, erau mii și mii de cărți.
În cele din urmă, s-au săturat. S-au săturat să trăiască viețile altor personaje, își doreau să aibă propriile lor aventuri, nu aventuri imaginare, care nu s-ar întâmpla niciodată. Așa că s-au întors. Cu toții erau dornici să se întoarcă, doar David, fiind mai încăpățânat, avea câteva îndoieli, dar, până la urmă, nu a vrut să fie lăsat acolo singur.
Când s-au întors, lumea li s-a părut un pic prea liniștită, după toate aventurile pe care le-au trăit. Dar, pe măsură ce trecea timpul, au înțeles că nu au nevoie de un dinozaur mare care să alerge după ei sau să se scufunde în oceane, ci era suficient să aprecieze lucrurile mărunte, râsetele cu prietenii, îmbrățișările, micile realizări. Acea călătorie la bibliotecă le-a schimbat viața, cărțile le-au schimbat viața. Au învățat să aprecieze cu adevărat lumea din jurul lor.
Cristina Mocanu (Year 8)
Să fim creativi!
Discuțiile despre textul poetic din timpul orei de limba română au culminat cu o provocare adresată elevilor din Year 9, care au fost invitați să scrie poeme, plecând de la strategii simple: fie răspunzând la o serie de întrebări, fie creând un vers cu fiecare literă din prenumele lor. Mai jos, puteți citi trei poeme, care pleacă de la literele din prenumele elevilor.
Stimularea creativității este esențială pentru dezvoltarea elevilor noștri, iar orele de limba română își propun să le pună imaginația la muncă, elevii fiind încurajați să își exprime gândurile, ideile și sentimentele liber, sensibilizând sau amuzând cititorul deopotrivă.
Mrs Ioana Boștenaru – Teacher of Romanian
Oui Oui
A fost cineva pe nume Oui Oui
Îi plăcea fotbalul și arta.
El era un artist francez,
Xilofonul se vedea din camera fratelui lui,
Andrei se străduia să învețe să cânte la xilofon,
Nimeni nu a zis că arta lui Oui Oui ar fi urâtă,
Deci Oui Oui a devenit cel mai cunoscut artist din lume.
Râul imaginației lui curgea la infinit
Ei, la final totul s-a terminat cu bine.
Alexandre le Gonidec (Year 9)
Casa bunicii
Pădurea de lângă casa bunicii
Aduce amintiri plăcute,
Toată lumea parcă se oprește.
Rostogolindu-se în iarba verde,
Iepurii sar stânga-dreapta
Chiar și la bătrânețe nu îi voi uita,
Karina, fata din pădure, ghidându-se după o stea.
Patrick Vajda (Year 9)
Ploaia
Dragul cer se plânge lumii și umple toate străzile de lacrimi,
Râul Someș iese în lume, din fericire,
Așadar, toți oamenii fug, văzând apa cristalină și pură,
Goi înoată toți peștii în Someșul de sub lună,
O să țină toată ziua și noaptea, cât timp cântă păsările,
Și toată luna, tot aș sta să văd frumosul Someș.
Dragoș Țolca (Year 9)