Valori și Voci Internaționale
Joe Berwick

O școală cu profil internațional reprezintă o comunitate pentru copiii și oamenii din întreaga lume. Unele persoane nu sunt deloc impresionate de impactul unei astfel de comunități, considerând-o un lucru obișnuit, un aspect normal al vieții. Cu toate acestea, când analizăm în ansamblu ce reprezintă școlile internaționale, putem observa cu ochiul liber cât de unice sunt – există atât de puține locuri în care diverse naționalități și oameni se reunesc pentru a învăța și împărtăși idei!
Vineri, 3 mai (pe lângă faptul că este Vinerea Mare ortodoxă), este și Ziua Internațională a Libertății Presei, iar, în viziunea ONU:
„Jurnaliştii se confruntă cu provocări semnificative în căutarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la probleme contemporane, precum: problemele lanţurilor de aprovizionare, migraţia climatică, industriile extractive, mineritul ilegal, poluarea, braconajul, traficul de animale, defrișarea sau schimbările climatice. Asigurarea vizibilității acestor probleme este crucială pentru promovarea păcii și a valorilor democratice la nivel mondial.”
Permisiunea acordată oamenilor de a relata despre lume, de a prezenta informații de interes abordate insuficient și de a explora cum pot fi implementate schimbările pozitive este o cerință fundamentală a oricărei Societăți Globale funcționale. Aceste valori le sunt promovate elevilor într-o școală internațională, aceștia fiind încurajați să-și spună poveștile, să adevărul și să învețe despre locul lor în lume. În cele din urmă, aceste lucruri contribuie la „Promovarea păcii și a valorilor democratice la nivel mondial”.
Suntem onorați că Royal School in Transylvania este un astfel de loc, în care valorile sus-numite sunt transmise, și credem că tinerii noștri vor crește pentru a le împărtăși la rândul lor, cu mândrie.
Vânătoarea de ouă

Sunteți gata să vă puneți pălăriile de detectiv? Citiți cu atenție articolele noastre și fiți cu ochii în patru în căutarea unor indicii ascunse, deoarece acestea sunt cheia pentru a răspunde corect la întrebările din chestionarul creat special de Paște. Doar urmați acest link pentru a vă testa cunoștințele.
Citiți: Fiecare articol din acest număr are indicii ascunse.
Răspundeți la chestionar: faceți clic pe link pentru a accesa un chestionar scurt bazat pe ceea ce ați citit.
Fiți rapizi și preciși: dacă vă numărați printre primele 20 de persoane, care au răspuns corect la toate cele 14 întrebări, veți participa la tombola noastră pentru a câștiga câteva experiențe de neuitat după vacanță!
Vă faceți griji că nu vă veți afla printre cei 20? Nu vă temeți! Merită întotdeauna o încercare, întrucât nu se știe niciodată – s-ar putea să nu fie niciodată prea târziu pentru a încerca. În plus, unele întrebări ar putea fi doar despre voi … Intrigați? Participați la concurs și vedeți cât de bine vă știți povestea, precum și cât de bine o știți pe a Gazetei!
Să înceapă jocurile și cei mai pasionați cititori să câștige!
Poteci și Povești: O Drumeție de Neuitat în Pădurea Făget
Excursie Duke of Edinburgh Award

În timpul excursiei Duke of Edinburgh, am luat parte la o drumeție incitantă de 8 ore, urmând un traseu întortocheat prin Pădurea Făget. La începutul drumeției, grupul nostru s-a împărțit în două echipe mai mici. Fiecare a mers pe o cărare separată și, ulterior, ne-am reunit de-a lungul traseului.
La început, drumeția a fost plăcută, dar puțin abruptă. După aproximativ o oră, ne-am oprit într-un luminiș din care se vedea marginea unui oraș din apropierea Clujului. Am făcut cu toții o pauză de băut apă de zece minute lângă un copac căzut. Apoi, am continuat și ne-am intersectat întâmplător cu un grup de cercetași, care își vedeau și ei de drum prin pădure. După încă aproximativ o oră, ne-am oprit din nou pentru o pauză de apă și pentru gustare, terenul devenind vizibil mai abrupt pe potecile sale ascendente. Între timp, am descoperit căsuțe de lilieci în copaci și un panou informativ, care descria liliecii care trăiesc în pădure, împreună cu alte păsări. Totodată, Mr Tudor s-a împrietenit cu un gândac, care ni s-a alăturat pentru o porțiune din drumeție, dar, din păcate, s-a pierdut pe drum. După aceea, am continuat pe ultima porțiune până la mijlocul drumului pentru a ne întâlni cu ceilalți, unde am plănuit să ne răsfățăm cu toții cu câte un hotdog. Cu toate acestea, înainte de prânzul delicios, a trebuit să revenim pe traseu, după ce ne-am abătut, din greșeală, de la acesta, fiind pierduți pentru câteva minute.
Cu puțină bătaie de cap, am traversat un pârâu și, astfel, câțiva pantofi noroioși mai târziu, ne-am întâlnit cu succes cu celălalt grup. Imediat, ne-am confruntat cu o altă mică dilemă: nu știam de unde să facem rost de apă pentru a găti hotdogii, așa că toată lumea a trebuit să doneze puțin din apa rămasă pentru a putea găti cârnații. Din fericire, totul s-a încheiat cu bine și, după o masă copioasă și discuții prietenoase, am făcut câteva poze de grup. Totuși, ploaia a început și a trebuit să ne scoatem hainele de ploaie. Unii nu și le împachetaseră, dar, din fericire, profesorii însoțitori au avut câteva la îndemână. După aceea, ne-am împărțit din nou, făcând schimb de trasee.
Având în vedere aversele, traseele au devenit foarte alunecoase și aproape că s-au întâmplat câteva accidente. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar, mai târziu, a trebuit să traversăm un pârâu. Deși exista un copac peste care puteam să trecem, puțini l-au înfruntat, cei mai mulți preferând să pășească peste stânci sau, pur și simplu, să meargă prin apă. Până atunci, din fericire, ploaia a încetat. Apoi am dat peste un loc, unde ne-am putut umple sticlele cu apă, pentru a rămâne hidratați în ultimele etape ale drumeției.Timp de o oră rămasă din traseu a trebuit să mergem pe o potecă cu adevărat plină de noroi, care ne-a murdărit bocancii, lucru pe care l-am găsit cu toții amuzant. Încercând să ne curățăm pantofii pe iarba din jur, ne-am așezat și am meditat asupra drumeției noastre, odihnindu-ne puțin înainte de a merge mai departe. În cele din urmă, ne-am întors la punctul de plecare, unde ne-am despărțit de ceilalți și am pornit spre casele noastre, după o drumeție lungă, dar satisfăcătoare.
(Elizabeth Year 10)
La cinema cu Year 5 și 6

Înainte de vacanța de primăvară mult așteptată, elevii noștri din Year 5 și 6 au avut parte de o experiență inedită la cinematograf, unde au urmărit Kung Fu Panda 4, o alegere perfectă pentru a încheia prima jumătate a celui de-al doilea semestru, cu mult entuziasm și cu un strop de înțelepciune. Ieșirea noastră nu s-a rezumat doar la popcorn sau la năzdrăvănii animate, ci ne-a învățat și niște lecții de viață importante despre curaj, prietenie și despre încrederea în sine.
Po, ursul panda încântător și neîndemânatic deopotrivă, ne-a arătat încă o dată că perseverența și curajul pot transforma pe oricine într-un erou. Călătoria sa ne-a amintit că putem să ne înfruntăm temerile și că adevărata putere vine din interior. Astfel, intrăm în vacanță cu mesajele puternice transmise de film și cu spiritul pregătit să-și urmeze visurile.
Experiența a fost una extraordinară pentru toți cei implicați și putem spune, fără ezitare, că suntem cu toții pregătiți de vacanța binemeritată acum!
Iepurașul de Paște a poposit la Royal School
Evenimente: Easter Bake Sale

Fiecare anotimp are farmecul ei, iar Consiliul Elevilor încearcă, de fiecare dată, să ne introducă în spiritul de sărbătoare prin diverse evenimente organizate cu și pentru elevii noștri.
Primăvara nu se lasă mai prejos, în acest sens, întrucât, dincolo de dimensiunea religioasă a sărbătorilor pascale ortodoxe, care domină perioada, apropiindu-se cu pași repezi, aduce și un suflu nou, cu verdele ei crud, gâzele care zburdă prin aer și cu parfumul îmbietor al florilor de pretutindeni.
Suntem la finalul celui de-al doilea semestru, iar astenia de primăvară, alături de stresul examenelor în desfășurare își spun cuvântul, însă, ca de fiecare dată, o perioadă intensă e urmată sau se suprapune și cu momente de relaxare – datorate vacanței de primăvară, în cazul de față -, când ne amintim cu toții de ce e frumos și bun, alături de toți cei dragi.
Pentru a da startul acestei perioade festive, vineri, 19 aprilie, Consiliul Elevilor a derulat două activități antrenante și amuzante, în același timp: vânătoarea de ouă pentru KG-Y2, desfășurată între 11.00 -11.30 și târgul de prăjituri derulat în ambele clădiri, fiecare prăjitură/fursec etc. costând 5 lei. Desigur, ca de fiecare dată, elevii au putut să își lase acasă uniformele și să opteze pentru o ținută adecvată pentru școală, dar aleasă de ei, plimbându-se relaxați printre standuri pentru suma de 5 lei.
Banii strânși din aceste activități au fost adăugați la pușculița Consiliului Elevilor, al cărui obiectiv este să strângă 2000 de euro până la finalul anului școlar, bani care vor fi donați organizației caritabile alese.
Ne bucurăm să vedem astfel de inițiative în rândul elevilor noștri și îi încurajăm întotdeauna să aibă curajul de a se implica, de a conlucra pentru o cauză nobilă, aducându-ne și nouă zâmbete pe buze și multă voie bună, ingredientele esențiale pentru o vacanță reușită!
Vacanță frumoasă tuturor și Paște fericit!
Concursuri de Eseuri

Suntem încântați să anunțăm două oportunități pentru elevii noștri de liceu interesați să scrie non-ficțiune. Vă rugăm să o contactați pe kitty.keresztes@royalschool.ro cât mai curând posibil, dacă doriți să împărtășiți gândurile voastre întregii lumi!
Concursul de Eseuri Cambridge Re:think 2024
Acest concurs îi îndeamnă pe elevii talentați de liceu (cu vârste între 14 și 18 ani), din diverse medii educaționale din întreaga lume, să își exprime opiniile cu privire la o gamă largă de subiecte. Termenul limită de trimitere a eseurilor este 10 mai. Citiți toate detaliile aici!

Concursul de Eseuri al Institutului John Locke
Institutul John Locke îi încurajează pe tineri să-și dezvolte abilitățile care îi pot transforma în scriitori de succes: gândire independentă, cunoaștere în profunzime, raționament clar, analiză critică și stil persuasiv. Concursul de față îi invită pe elevi să depășească barierele programei școlare, explorând o gamă variată de întrebări interesante din șapte domenii: Filosofie, Politică, Economie, Istorie, Psihologie, Teologie și Drept (pentru elevii cu vârste cuprinse între 14-18 ani). De asemenea, se acordă un premiu separat și pentru categoria de juniori (pentru elevii sub 14 ani). Înscrierile se încheie pe 31 mai, iar termenul limită de transmitere a eseurilor este 30 iunie. Detalii aici!
Spor la scris!
Viața mea e cu adevărat „așa”?
Well-being: Viața mea

Noaptea, stau întinsă în pat și mă gândesc la ziua mea. Rememorez fiecare moment al zilei și îl analizez. Ajung, în sfârșit, la partea mea preferată, când am dansat. În timp ce meditez asupra zilei mele, versurile unui cântec îmi răsună în minte.
„Tunet” de Imagine Dragons.
Există câteva versuri, care transmit următorul mesaj
„Tunet, simte tunetul
Fulger înainte de tunet’.
Este adevărat, trebuie să simt tunetul, să simt vibrația, să merg cu ritmul și să fiu eu însămi. Exprimându-mi sentimentele și dansând, ziua mea proastă se va transforma într-o perioadă minunată de douăzeci și patru de ore.
Cântecul mă provoacă să încerc lucruri noi, experiențe și să dansez în ploaie. Ar trebui să mă bucur de viața mea și să realizez cât de minunat este cadoul vieții!
Unii oameni spun că viața este scurtă, așa că acționează, nu aștepta o altă oportunitate, fă-ți visurile să devină realitate! Viața noastră lungă, dar noi o facem să pară scurtă și o lăsăm să treacă un-doi. Când privesc în trecut, anii par să se fi scurs atât de repede! Totuși, în timp ce „trăiam” acei ani, timpul nu trecea la fel de iute pe cât simt acum.
Noaptea stau întinsă în pat și mă gândesc la ziua mea: „Nu merită să încerc să fiu altcineva, pentru că oricum, este imposibil” este ultimul gând care îmi vine în minte.
Ana Izabela Rusu (Year 5)